welkeloempia.reismee.nl

"Moeder wat is het heet"

Hoi allemaal

Het laatste verslag van ons, binnenkort zien we jullie weer live, maar toch nog even onze belevenissen in Bangkok op het weblog. Het gaat weer allemaal soepel, taxi naar het vliegveld no problems, inchecken no problems, vlucht geen bijzonderheden wat wil een mens nog meer. Op het vliegveld van Saigon nog even op internet gekeken wat de beste mannier is om in Bangkok te geraken vanaf het nieuwe vliegveld, het goedkoopste is met de bus, leve internet en gratis wifi. We komen weer door de ballotagecommissie en mogen nu weer wat bijdragen aan de Thaise economie. De airport express brengt ons in een klein uurtje naar het centrum van Bangkok, het hotel moet vlakbij zijn en dat is maar goed ook want het is snikheet! We vragen de weg met onze koffertjes aan de hand en worden zeer overtuigend een richting uitgestuurd, dit gebeurt met dezelfde overtuiging nog een aantal keer door verschillende personen, volgens ons heet dit: van het kastje naar de muur worden gestuurd, alleen dat is niet leuk met deze hitte. Uiteindelijk vinden we in een smal straatje ons hotel en dat ziet er piekfijn uit, mooie grote kamer met gelukkig airco. We droppen onze spullen en gaan een lekker hapje eten, heerlijke kipsaté. Margriet is nog niet helemaal thuis in ons nieuwe hotel en loopt pardoes bij wild vreemde mensen de kamer in en schrikt zich een hoedje. Na een aantal uurtjes relaxen bij het zwembad gaan we op pad, we zitten vlakbij Kho San road de backpackerswijk van Bangkok. We lopen de drukke straat heen en weer, het is zeer levendig mogen we vaststellen veel kroegen, restaurants, massagetenten etc, alles wat een backpacker nodig heeft. Wij laten in een iets rustiger deel heerlijk onze voeten masseren, onderuit gezakt kunnen we gelijk kijken wat er langs loopt. De conclusie is, er lopen heel wat vreemde vogels rond, zeker hier. Onze voeten doen het weer goed en we gaan proberen nog wat aankopen te doen als we teruglopen naar het hotel maar er valt hier weinig te onderhandelen, kwestie van vraag en aanbod en de vraagprijs ligt vrij hoog, dus er komt niet veel meer bij in onze toch al redelijk gevulde tassen.

Vandaag hebben we de hele dag te besteden in bangkok, morgenvroeg vliegen we weer terug. We slapen dit keer lichtelijk uit maar rond 9 uur zitten we toch aan het ontbijt. We gaan richting Wat Arun, een tempel die we bij een vorig bezoek aan Bangkok niet hebben bezocht. Een aantal dingen vallen gelijk op hier, we zien bijna geen scooters en we horen bijna geen getoeter, heerlijk rustig! De tempel is prachtig gelegen aan de rivier en we genieten van het uitzicht ook al is het ‘bloody hot'. We vinden beide dat de boedhistische tempels toch elke keer weer heel bijzonder zijn, de wierook, het goud, het straalt met zijn volgelingen altijd een vriendelijke rust uit, hmmmmm. We gaan weer eens zomaar wat rondstruinen door een deel van de stad, volgens een ‘tuktuk' man lopen we verkeerd, maar hoe kunnen we verkeerd lopen als we niet weten waar we heen lopen zeggen we. Oh ja een tuktuk is een driewieler met een motor, die hard en met veel lawaai door de stad heen scheurt. Het is tijd na weer het nodige gelopen te hebben om onze voeten te verzorgen. We gaan naar de thaise afdeling van Dr Fish. Het werkt als volgt; je gaat zitten en je doet je voeten en eventueel handen in een groot aquarium en dan wordt je door honderden visjes ‘onderhanden' genomen. Margriet en ik gaan gezellig naast elkaar zitten en schotelen deze guppies een heerlijk maaltje voor. Zodra wij onze voeten onder dompelen vallen ze gretig aan en doen zich te goed aan onze huid. De eerste ervaring is vreemd, het voelt als of je voeten slapen, deze behandeling duurt een kwartier. Lijkt ons ook meer dan genoeg voordat je het weet heb je geen schilfers meer en dan... We lopen richting het hotel nog een beetje op water en gaan even siësta houden, sateetje, biertje, mojito voor de verandering etc. We stappen tegen de avond in een taxi richting een nachtmarkt aan Silumroad. Deze nachtmarkt is in de beruchte hoerenbuurt van Bangkok gelegen, de wijk Patpong. Over de markt lopend zie je dus uiteraard wat er zich allemaal afspeelt in en om de clubs die aan de markt zijn gelegen en laten we het zo zeggen, je wordt er niet vrolijk van wat je ziet! Op de markt kom je van alles tegen zo kan je er o.a. rijbewijzen, perskaarten en duikpassen na laten maken, je zal toch duiken met zo'n grapjas. Even verder kan je een stroomstootwapen kopen of een echt uitziend pistool, wij komen echter voor knullige dingen zoals een schone onderbroek of nieuwe sokken, jullie hoeven je dus niet druk te maken. We drinken bij de starbucks nog iets en duiken dan in een taxi op weg naar bed, morgen weer vroeg op.

Taxi staat klokslag half zeven klaar en we gaan weer huiswaarts, de chauffeur doet tijdens het ritje van 45 minuten zijn hele administratie, belt een keer of 10 dus we kunnen weer een beetje wennen aan het normale leven. Dit laatste verslag schrijven we als we ergens tussen Dubai en Dusseldorf in de lucht hangen. We hebben een heerlijke vakantie gehad met veel afwisseling en gelukkig zijn we ook gezond gebleven. We hebben met veel plezier het weblog bijgehouden en iedereen bedankt voor de leuke reacties. Plannen zijn er ook alweer maar die hebben we altijd dus wie weet kunnen jullie een volgende keer weer met ons meereizen.

Groetjes,

Margriet en Didier

gruppies

het is alweer voorbij maar zoals ik alles gelezen heb moet het een hele mooie vacantie zijn geweest.
een hele goede vlucht en tot gauw.
liefs ons

Harry en Susan

Lieve Cherautjes

Het was heel erg leuk om jullie verhalen te lezen, wat een reis was dit weer, fantastisch!!
Goede reis en een goed thuiskomst, we zijn erg benieuwd naar de live verhalen :-)

Liefs van de Stokertjes

Henriette

Genoten van jullie uitgebreide reisbelevenissen. Goede vluch naar huis en tot volgende week!!!

Jan, Wilco, Tim en Henriëtte

zussie

kwas erg blij je stem weer te oren.
Veilig aangekomen

willem