welkeloempia.reismee.nl

Cappuccino, sapjes en bier

Hallo allemaal

2e paasdag heb ik nog niet op deze manier beleefd. Normaal ben ik meestal aan het werk omdat ik graag met Pinksteren vrij wil zijn mn ook omdat het dan mooier weer is in Nederland maar ik begreep al dat het nu ook prachtig weer is net zoals hierin Hoi An. Zit ik nu voor de eerste keer achter ons laptopje een verhaal te schrijven. We hebben nuecht een paar dagen strand/ lees eet en drink vakantie. Het hotel bevalt ons prima, zo goed dat we zelfs een dagje langer blijven. We fietsen onze weg door het dorpje op zoek naar een goeie cappuccino, maar er is geen starbucks en toch vinden we met behulp van de lonely planet een cafe/restaurant waar we een echte cappuccino kunnen nuttigen, heerlijk. Didier weet ook hier de gebakjes te vinden en probeert elke dag een andere, ook de verse fruit juices gaan er in.

Zoals jullie hebben begrepen heeft de zon goed zijn werk gedaan en zitten we regelmatig in de schaduw (verplicht dus), de vietnamesen hebben hier geen last van die zijn overdag totaal anders gekleed dan de toeristen. Ik denk dat zij niet op de blaren willen zitten. Ze dragen een paraplu, een gezichtsdoek (je ziet soms alleen de ogen maar) een jas met handbedekking of ze dragen lange handschoenen, langebroek en sokken met 1 teen zodat ze wel slippers aan kunnen hebben.. Heb begrepen dat dit alles bedoelt is omdat ze licht van kleur willen blijven. Het monddoekje/ gezichtsdoekje is ook bedoelt tegen stof/ en uitlaatgassen.

Wij hebben ons ondertussen ook laten inschrijven bij een cookingclass dit houdt in dat we ongeveer 4 uur Vietnamees gaan koken maar eerst naar de markt gaan om zelf je vlees/kip/ fruit en groente te kopen die je nodig hebt tijdens de les. We zullen goed opletten zodat we het ons voor de eetgroep eigen kunnen maken want het eten hier is lekkerder dan lekker.

Onze vakantie was vanuit Zuidlaren geregeld via reisbureau Didier tot Hoi An. In Hoi An moest de rest van de reis nog geregeld worden, bemerk dan toch wel dat zo'n eigen reisbureau wel makkelijk is. Didier regelt via de laptop een vlucht naar Saigon of wel te verstaan Ho Chi Min
City. Als je dit via een plaatselijk reisbureautje laat doen kost het per ticket 200.000 Dong meer. Woensdag vertrekken we hier vandaan. Dus we gaan nog even genieten van Hoi An.

Nou doegie

Margriet en Didier.

José en Rienk

Even een berichtje uit het zonnige Zuidlaren.
Het is leuk om via deze weg jullie belevenissen te volgen.
Rode kreefden staan vast niet op het menu, van jullie vietnammese vrienden. Trouwens wie zoekt er in dat land nog naar een Italiaanse koffie, we dachten dat jullie
je wel over zouden geven aan lokale lekkernijen, zo ook de koffie. We hopen snel weer wat van jullie te lezen.