welkeloempia.reismee.nl

Brommers, brommers en brommers

Hoi dagboek

Pakken zo de trein naar Can Lau dus we zullen jullie even bijpraten want we denken dat we de komende dagen geen internet hebben maar wie weet.

We waren zoals gebruikelijk veel te vroeg op het vliegveld maar beter te vroeg dan ....

Het is hartstikke rustig op het vliegveld, onvoorstelbaar maar prima zo, boekingen zijn prima verlopen dus binnen een mum van tijd zitten we bij de uitgestorven gate. Jullie zullen wel denken wat begrijpen die gasten goed het chinees maar we moeten zeggen engels spreken kunnen de chinezen niet best maar in Beijing staat op bijna elke bord naast de chinese tekst de engelse eronder.

Over de vluchten valt niks bijzonders te melden behalve dat we weer mee doen aan een aflevering ' china in beweging'. Op het eind van de eerste vlucht wordt er een video afgespeeld met een aantal oefeningen die je kan doen om te ontspannen. We zien in het vliegtuig verschillende hoofden op en neer gaan, Margriet en ik doen gezellig mee. Bij een volgende oefening moeten de armen omhoog en werkelijk van zeker de helft van de mensen gaan de armen omhoog en zwaaien heen en weer. Margriet krijgt de slappe lach ervan en stopt accuut met deze fitness.

We landen 23.15 in Hanoi en ook hier is de boel uitgestorven, we halen ons visum on arrival op en ook dit is wonderbaarlijk snel geregeld, scheelt ons een hoop geld in vergelijking met dat ding in nederland regelen.

Er staat in de aankomsthal nog 1 man met een bordje en laat daar nu uitgerekend fam. Chereau op staan. In een dik half uur zijn we bij Cees en we zijn hartstikke gaar, we maken kennis en drinken nog een heerlijk koud vietnamees biertje. Kletsen even met Cees over van alles en nog wat en gaan dan snel pitten we hebben het even helemaal gehad.

Na een redelijke nacht een lekker ontbijtje dit keer met baquettes, jus, en beleg. We keutelen vanochtend een beetje aan en gaan dan aan het eind van de ochtend op pad.

Hanoi is totaal anders dan Beijing. Het vervoer hier vindt voornamelijk plaats met scooters, er zijn er miljoenen en volgens mij kunnen die fietsen van Katie ook hier niet zijn. Het gaat continue van tuut,tuut,tuut,tet,tet,tet en ze vliegen je links en rechts voorbij. We lopen een paar uur door de oude stad en genieten van het leven op straat. Overal zitten mensen te eten of te drinken, er is volop handel en ondertussen kan je ook even je haar laten knippen. Het is in dit deel van de stad ook voornamelijk laagbouw, en voornamelijk in de franse stijl, het lijkt af en toe of je in een vietnamese wijk van Parijs bent.

Cees heeft een homestay dus je logeert bij hem thuis, we hebben een prima kamer met alles er op en eraan en je kan gewoon gaan zitten in een soort huiskamer of de keuken als je dat wil op je kamer blijven kan natuurlijk ook. Cees heeft voor ons de treinreis geboekt en we gaan vanavond rond 9 uur richting het noorden van Vietnam.

Voor het trage uploaden van foto's hebben we een alternatief gevonden, we zetten filmpjes op youtube als aanvulling, de linkjes vinden jullie bij de rubriek LINKS, deze staan rechts onder.

Groeten ons

Kabouter.

Mapa!
Leuke oplossing die filmpje! kan ik jullie stem ook weer even horen hihii..

Geniet er nog van!

Houvanjullie!

Kabouter.

Correctie : Met die filmpjes.

marja

super idee filmpjes op youtube nog leuker om jullie te volgen. Toen wij in hanoi waren ergens in de jaren negentig waren het allemal fietsen. wel 9 miljoen!
Liefs Marja