welkeloempia.reismee.nl

Update voorbereiding, 4 weken voor vertrek

Een kleine 4 weken voor vertrekplaatsen we een update van onze voorbereiding en plannen op weg naar het land van de kleine loempia' en die van de 'grote'. We plaatsen zoveel mogelijk linkjes van o.a. hotels,omdat we hebben gemerkt dat dit leuk is als achtergrondinfo en dat het kan helpen bij de planning van je eigen reis als je toch die kant op wil.

Vele uurtjes op internet levert ons het adres op van Cees Verburg, Cees is een nederlander die in Hanoi woont en daar een reisburo heeft met een homestay ( slapen bij iemand thuis tegen betaling ). Na zijn site te hebben bekeken (www.vietnamcarte.nl) besluiten we diverse dingen bij hem te regelen. Wekomen pas 23.15 aanmet de vlucht vanuit Beijing dus we regelen een pick up op het vliegveld en een overnachting bij Cees thuis.We hoeven danniet 's avonds laat nog op zoek naar een hotel en gaan dus (nog niet)kennis maken met de lokale taxichauffeurs op het vliegveld die je net zoals elders in de wereldenthousiast verwelkomen en je vervolgens een poot uitdraaien als ze je hopelijk naar het goede hotel brengen. Cees regelt ook treintickets naar Cao Lai (het noorden) en Danang (het zuiden), dit bespaart ons het regelen enwachten op het station in Hanoi zodat we extratijd hebben om iets anders te doen. We komen zaterdagochtend vroeg aan met de trein in Cao Lai en willen eigenlijk gelijk door naarde weekendmarkt in Can Cau. Om hier op tijd te zijn wordt er een privechauffeur geregeld met hopen we een auto die ons naar de markt bent waar we de weekendboodschappen kunnen doen. Ook wordt de eerste overnachting in ditBac Hageboekt( Cung Fu hotel) zodat we zondagochtend al ter plekke zijn als hierhet zusje van de zuidlaardermarkt plaats vindt.

Na ons uitstapje naar het noorden komen we 's ochtends vroeg ( 5.30) weeraan op het station in Hanoi. We hebben dan geen zin om uren te wachten voordat we op een hotelkamer terecht kunnen dus viahet weblog van een collega reiziger komen we terecht bij het Prince II hotel (http://princehanoihotel.com/prince2/). Hier krijgen we een extra vroege check- in en daarnaast worden we voor 3 dollar opgepikt bij het station

We moesten nog iets regelen voor het vervoer van Ho Chi Min City (HCMC) naar Bangkok, dit stukje Azië doen we door de lucht met de jongens en meisjes van Air Asia ( www.airasia.com). Zij brengen ons voor 140 dollar naar het land van de eeuwige glimlach.

In Bangkok wordt ook alvast een hotelletje geregeld voor delaatste twee nachten van onze reis zodat we nietonnodig tijd kwijt zijn met het zoeken naar een hotel en we dus volop kunnen genieten van onze laatste dagen. De keus valt op het Lamphu tree House boutique hotel (www.lamphutreehotel.com) ziet er gewoon gezellig uit en is mooi centraal gelegen.

Inmiddels zijn ook onze paspoorten terug van de chinese ambassade, keurig voorzien van een stempel door de ballotagecommissiedat we goedkeuring hebben om het land 9 april binnente komen

Ook is er inmiddels een afspraak gemaakt met de GGD in Groningen om ons te voorzien van advies en de daaruit voortvloeiende consequentie, spuiten!

De parkeerplaats bij Flughafen Dusseldorf is ook geregeld, onze bolide staat 4 weken geparkeerd op P25 dit is oploopafstand van de vertrekhal en kost ons in het totaal 75 euri's inclusief reserveringskosten. (http://parken.duesseldorf-international.de)

Totzover ons verslag vanonze droogzwem activiteiten, wordt vervolgd.

Groeten

Margriet en Didier

Oh ja we zijn volgens een artikel watwe tegen kwamen geen backpackers maar flashpackers, google maar eens, dat doe ik ook wel eens en trek je conclusie. jullie mening is uiteraard welkom.

'Een reis van duizenden kilometers begint met een enkele stap'

Harry en Susan

LEUK!!
We zullen jullie zeker volgen....

Groetjes Harry en Susan

catrienus en wilma

wat een super idee dit zeg,
ook al zijn jullie nog net weg wij wensen jullie een hele fijne en veilige toe.

catrienus en wilma

een jullie zijnnog niet weg hm...

Martijn

Leuk geschreven! Ik blijf jullie volgen en alvast veel plezier daar.

elly

zeker mooi om dit te kunnen volgen. duurt nog even, maar dan heb je ook wat (toch?). 4 weken zijn trouwens zo voorbij, en dan gaan jullie al. Veel plezier met de voorbereidingen. Ach, jullie zijn al zooooveel gewend.

Paula en Willem

Een reis om te volgen, gaan wij zeker doen. Vast veel plezier verder in de voorbereiding.

pa en ma Hebels

We wensen jullie heel veel plezier en vooral een veilige reis en dan maar genieten, groetjes pa en ma Hebels

Yara ( dochter didier & margriet )

papa & mama ik wens julie heel veel plezier in julie vakantie! Geniet ervan!

xxx

pa en ma Hebels

Fijn dat jullie na veel spanning zijn vertrokken, geniet van de reis en we zien wel wat julliue zien en ontdekken, we weten niet waar jullie nu om kwart over negen zijn maar heb maar veel plezier, groetjes pa en ma Hebels